Корисні поради на кожен день


Як написати супровідний лист до резюме

Як написати супровідний лист

Супровідний лист, доданий до резюме – це важливий додатковий інструмент. Він призначений для двох речей: демонстрації власної зацікавленості у конкретній посаді та прояву релевантного досвіду, навичок та знань, необхідних для її отримання. Зазвичай cover letter пишеться у тілі листа, який разом з резюме відсилається до HR-відділу компанії. Як написати супровідний лист, щоб покращити свої позиції, та чому варто витратити на нього час?

Супровідний лист: що це

Надання супровідного листа не є обов’язковим при відправленні резюме. Саме тому при його наявності рекрутери оцінять проявлену ініціативу та гарантовано виокремлять ваше резюме. Це простий, але досить дієвий спосіб проявити себе, особливо, якщо мова йде про конкурентну посаду.

Щоб написати супровідний лист, який буде виконувати свої функції, потрібно розуміти його призначення:

  • стисло та обґрунтовано сформулювати власні навички та досвід, які можуть бути важливими для роботодавця;
  • написати чому саме ви повинні обійняти цю посаду;
  • розширите резюме.

Важливий момент: супровідний лист не повинен копіювати резюме. Він є доповненням, в якому ви зазначаєте особисті якості, унікальний досвід чи інші причини, які можуть стати аргументом у призначенні на посаду саме вас.

За відсутності досвіду створення cover letter може бути складним процесом. Саме тому варто розібратися в тому, як написати супровідний лист, щоб він спрацював на вас.

Коли необхідно писати супровідний лист

Написати супровідний лист варто у наступних випадках:

  • якщо його наявність – це обов’язкова умова, вказана роботодавцем в оголошенні;
  • при подачі резюме на посаду без досвіду роботи – через cover letter можна обґрунтувати, що навіть за таких умов ви налаштовані обійняти посаду. Можливо, ви відвідували певні курси, слухали лекції або тренінги профільних експертів. Якщо так, зазначте це в тексті;   
  • у разі кардинальної зміни професії чи сфери діяльності – за допомогою листа можна пояснити, чому було прийняте таке рішення та на підставі чого ви можете претендувати на посаду;
  • для більшості західних компаній, особливо з гучним ім’ям – наявність супровідного листа є базовою умовою.

Як написати супровідний лист: основні правила

Незалежно від того, чи будете ви писати супровідний лист самі, чи використовувати готову канву, існує декілька важливих правил, яких варто дотримуватися:

  1. Для кожної вакансії та компанії готуйте новий варіант документа. Роботодавець повинен зрозуміти, що ви не просто пишете шаблонний текст, а готуєте його під конкретні вимоги.
  2. Супровідний лист не повинен бути вільним переказом резюме. Це доповнення до нього.
  3. Використовуйте прості речення, щоб текст можна було легко прочитати.
  4. Підготовка до написання супровідного листа – 50% успіху. Заздалегідь уточніть політику компанії, яких цінностей вона дотримується. Цю інформацію можна знайти на сайті у розділі «Про нас».
Супровідний лист

Як написати супровідний лист: структура

Вітання

Будь-який супровідний лист починається з вітання. Вкрай важливо обрати правильну форму звернення. Перечитайте текст оголошення, зазвичай там вказано ім’я контактної особи. Форма звернення може бути наступною: шановна/шановний та ім’я людини у кличному відмінку. Наприклад, шановна Тетяно, шановний Дмитре!

Якщо ви напевно не знаєте, хто буде читати ваш лист, варто вжити нейтральну форму привітання: шановний менеджер HR відділу/менеджер з підбору персоналу. Також краще звертатися у другій особи множини, тобто на «Ви».

Вступ

Наступний абзац – це вступ. В ньому потрібно зазначити ціль написання супровідного листа – що ви бажаєте отримати посаду у конкретній компанії. Перерахуйте свої найкращі досягнення, які мають пряме відношення до посади, та проявіть щиру зацікавленість в її отриманні. Можна вказати, що вам близькі цінності, на яких базується політика компанії. Або ви впродовж тривалого часу слідкуєте за нею в соціальних мережах та відразу відгукнулися на оголошення.

В цьому ж абзаці вам необхідно показати, що ви маєте відповідний рівень кваліфікації для отримання роботи, розбираєтесь в специфіці галузі та постійно самовдосконалюєтесь.

Основна частина

Якщо ви розбираєтесь в тому, як написати супровідний лист, врахуйте, що основна частина – найголовніша. В ній потрібно аргументовано пояснити, чому саме ви підходите для цієї посади. Вкажіть як особисті якості (soft skills), так і професійні навички та досвід, які виокремлюють вас на фоні конкурентів. Обсяг цього абзацу має відповідати опису вакансії в оголошенні. Тому, якщо рекрутер вказав значний перелік вимог до кандидата, то варто пройтися по кожному пункту. Але врахуйте, що загальний обсяг супровідного листа не повинен бути понад однієї сторінки А4.

Якою б бажаною не була для вас ця посада, завжди робіть акцент на тому, чим саме ви можете бути корисними компанії, як ви можете використати власний досвід для досягнення поставлених цілей.

Висновок

Після описової частини потрібно сформулювати висновок. В цьому абзаці потрібно поступово переходити до завершальної частини листа. Якщо ви бажаєте написати супровідний лист, який зацікавить потенційного роботодавця, використовуйте усі доступні засоби. Наприклад, є такий розповсюджений маркетинговий термін як «call to action» або заклик до дії. Він спрямований на те, щоб спровокувати в об’єкта, на якого він спрямований, швидку реакцію на інформацію у вигляді конкретної дії. Як CTA можна використати у супровідному листі? Подякуйте за приділену увагу до вашого листа та запропонуйте можливість особисто обговорити нагальні питання.

Контакти

Заключна частина супровідного листа – контакти. В цьому абзаці потрібно ще раз вказати ваше ім’я, доступні варіанти для зворотного зв’язку з вами. Якщо робите посилання на сторінки в соціальних мережах або месенджерах, перевірте, щоб усі дані були коректні.

Як написати супровідний лист без досвіду роботи

Розповсюджена проблема – як написати супровідний лист без досвіду роботи. Якщо це нагальне питання, врахуйте наступні побажання:

  • робіть акцент на досягненнях у суміжних сферах або освіті. Можливо ви тільки закінчили престижний ВНЗ, маєте червоний диплом, проходили стажування в відомій компанії. Вкажіть будь-яку інформацію яка стосується посади та може стати у пригоді роботодавцю;
  • зазначте волонтерську діяльність, якщо маєте відповідний досвід;
  • розкажіть, чому саме ви вмотивовані на отримання цієї посади.

Як написати супровідний лист: поради

Щоб написаний супровідний лист вирізнявся на фоні конкурентів, радимо взяти до уваги наступні поради HR-спеціалістів:

  1. Не варто ставити себе в позицію «мені дуже потрібно ця робота, будь ласка, візьміть мене». Відокремте свої переваги як професіонала та доведіть роботодавцю, що прийняття вас буде для підприємства виграшною стратегією. Якщо у вас не має відповідного досвіду, продемонструйте, що на фоні конкурентів ви відрізняєтеся особистими якостями або мотивацією.
  2. Не пишіть занадто великі абзаци. Якщо ви не знаєте, як писати супровідний лист, то докладно вивчить готові приклади, яку структуру вони мають та якими стилем написані. Відмовтеся від ліричних відступів чи опису моментів, які не мають відношення до посади. Вживайте прості, зрозумілі широкому загалу слова. Але беріть до уваги, що супровідний лист – це діловий документ, тому стилістика тексту має бути відповідною.
  3. Не робіть стислий переказ резюме. Ці документи мають доповнювати один одного, а не бути копіями. Призначення cover letter – через призму досвіду, професійних знань, навичок та особистих рис характерну довести рекрутеру, що ви є найкращим кандидатом на цю вакансію.
  4. Декілька разів вичитайте текст перед його відправленням. Не потрібно поспішати та одразу ж надсилати тільки що написаний документ. Залиште його хоча б на декілька годин, а потім поверніться до нього та перечитайте ще раз. Скоріш за все ви знайдете в ньому граматичні та пунктуаційні помилки. Якщо ви не впевнені у правописі, перевірите текст, пропустивши його через сервіс languagetool.org. Це загальнодоступна багатомовна платформа, призначена для перевірки орфографії та пунктуації. Сервіс також пропонує варіанти покращення тексту.

Як написати супровідний лист: зразок

Нижче представлено зразок супровідного листа, доданий як приклад:

Сподіваємося, що даний матеріал допоміг вам розібратися в тому, як написати супровідний лист, який приверне увагу роботодавця та посилить вашу конкурентоспроможність на ринку.

Схожі записи

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *