Корисні поради на кожен день


Як зробити робоче місце комфортним

Як зробити робоче місце комфортним

Розглядаючи вакансії, більшість людей звертають увагу на рівень зарплатні, перспективу кар’єрного росту та список робочих обов’язків. Але робоче місце та конкретно умови праці також мають велике значення, адже саме тут людина буде проводити близько сорока годин на тиждень. Організація робочого місця надзвичайно важлива. Вона впливає на продуктивність праці, емоційний стан та мотивацію. Важливо врахувати, що помилки, допущені під час облаштування робочої зони, можуть призвести по погіршення фізичного стану та появи деяких хвороб.

Облаштування робочого місця: вимоги законодавства

В нашій країні робоче місце має відповідати положенням закону «Про затвердження Загальних вимог стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників» від 15 січня 2012 року. В ньому максимально широко та детально вказано, якими мають бути умови праці на всіх типах підприємств та організацій.

Згідно з визначенням, робоче місце – це простір, в межах якого здійснюється поєднання засобів та предметів праці, а також застосовується сама праця. Робочим місцем може називатися цех, де працює кілька десятків людей. Також ця назва підходить для кабінету керівника, столу рецепціоніста або кабіни машиніста баштового крана. Звичайно, що вимоги щодо безпеки та ергономіки всюди різні.

Робоча зона, пов’язана з ризиком для здоров’я, облаштовується за суворими правилами та стандартами. Певну свободу дій отримують працівники офісів, секретарі або вчителі. Тобто люди, які можуть змінити свої засоби праці, їх порядок розташування, зовнішній вигляд та комплектацію.

Робоче місце: правильна організація

Базове облаштування робочого місця офісного працівника лежить в зоні відповідальності роботодавця. Це значить, що він має надати необхідний інвентар та засоби праці в належному робочому стані. В перелік входять не тільки меблі (стіл та стілець), офісна техніка з програмним забезпеченням, а й доступний санвузол, що задовольняє санітарним вимогам.

Є норми, які регулюють відстань між сусідніми столами, середню площу стільниці, рівень фонового шуму в децибелах та інші деталі.

Переваги вдало влаштованого простору:

  • підвищення продуктивності працівників;
  • економія часу та сил внаслідок відсутності непотрібних переміщень офісом;
  • вигідний розподіл приміщення (ергономічне зонування площі);
  • пришвидшення виконання робочих задач;
  • покращення психологічного клімату в колективі.

Правильно організоване робоче місце – це достатньо тихе, освітлене приміщення з комфортною для середньостатистичної людини температурою. В таких умовах працівникам має бути легко зосередитися без відволікання на сторонні подразники.

10 порад, як зробити робоче місце зручним

Поради, як покращити робоче місце – цеінформація для самих працівників, а також для керівників, інспекторів з охорони праці або приватних підприємців. Що зробити, щоб ергономіка робочого місця поліпшилась?

Прибрати зі столу зайві речі

Все, що не потрібне для ведення робочої діяльності, має бути прибрано якомога далі. Інвентаризацію варто час від часу проводити заново, тому що речі мають властивість накопичуватися. Це стосується як зовсім зайвих предметів, так й тих, які використовуються зрідка. Якщо блокнот потрібен тільки на 15 хвилин зранку, він не повинен лежати під рукою весь день та займати місце.

Розкласти робочі пристрої та інструменти в зручному порядку

Речі, які залишились на столі після «генеральної інвентаризації», варто впорядкувати. Ергономіка робочого місця дуже важлива, вона дозволяє зробити повсякденні рухи та операції максимально зручними, комфортними та ефективними. Можливо, знадобляться дні, щоб зрозуміти, які предмети використовуються часто, а які ні. Також якийсь час піде на те, щоб зробити робочу зону зручною для конкретної людини.

Оптимізувати робоче місце

Всю доступну площу необхідно використовувати з максимальною користю: стільницю столу, шухляди, місце під столом, навісні полиці, стелажі та шафи. Щоб виграти трохи площі, можна використовувати різноманітні органайзери та підставки. Наприклад, поставити на підставку монітор та скласти канцтовари в багатоярусний органайзер. На полиці можна розмістити наліпки та інші дрібниці, які зазвичай захаращують робочу поверхню столу.

Подбати про комфорт

Важко проводити по 8 годин на день в незручному положенні. Через це можуть виникнути проблеми з поставою або хвороби опорно-рухової системи. Ергономіка робочого місця передбачає, що здоров’я працівника не постраждає через виконання робочих задач. Оптимізувати робочу зону можна за допомогою спеціальної підставки під ноутбук, зручного анатомічного крісла, стола, за яким зручно сидіти чи стояти (достатньо місця для ніг, ніщо не обмежує рухів).

Подбати про дроти

Може здатися, що дроти не мають особливо великого значення, але варто згадати, як часто вони заплутуються та призводять до безладу. До того ж через неправильне положення вони можуть заламуватися та псуватися. Один зламаний провід може застопорити всю роботу на цілий день або й кілька днів. Щоб проводи не плуталися, можна купити спеціальний тримач. Якщо якийсь провід надто довгий, його зайву частину краще за все змотати та перев’язати мотузкою або скотчем.

Слідкувати за інноваціями у сфері облаштування робочого місця

Відносно нещодавно в українських офісах з’явилися столи для роботи стоячи. Цілком можливо, що виробники скоро запропонують ще якісь цікаві, корисні та зручні винаходи.

Уникати яскравих кольорів та декору

Дослідження показують, що робоча зона пастельних тонів сприяє концентрації уваги співробітників на роботі. Вони не відволікаються на подразники та не знижують темп роботи. Якщо ж комусь здаватиметься, що в інтер’єрі замало кольорових акцентів, ця людина може додати щось на свій власний стіл.

Створювати затишок

Бути весь час у напрузі неможливо. Людям потрібна атмосфера, в якій можна почуватися в безпеці та комфорті. Саме тому для облаштування робочого місця варто використовувати рослини. Справжня зелень робить кімнату затишною та викликає асоціації з домом. Також потрібно завчасно продумати, хто буде доглядати за квітами. Найменш вимогливим до навколишніх умов є заміокулькас, який також відрізняється дуже оригінальним зовнішнім виглядом.

Забезпечити чистоту

Місце, де знаходиться одночасно велика кількість людей, має регулярно та ретельно прибиратися. Причому необхідно подбати не тільки про чистоту підлоги. Багато пилу та сміття збирається на клавіатурах та комп’ютерних мишках. Техніку та гаджети потрібно чистити за допомогою спеціальних інструментів та дезінфікаційних засобів.

Додаткові переваги

Сучасні західні компанії вже досить давно перетворили свої офіси на другу домівку для працівників. Для підвищення рівня їх комфорту, надання мотивації та натхнення вони надають співробітникам цілий спектр додаткових послуг. Це може бути кімната відпочинку з комп’ютерними іграми, розкішна кавова машина, широкий вибір закусок та солодощів, душова кімната або спортзал.

Ще одним важливим плюсом, який стимулює роботу офісних працівників, може бути денне світло. Якщо робоча зонабуде проходити вздовж стіни з вікнами, продуктивність співробітників може підвищитися.

Організація робочого місця вдома

Працюючи у власній квартирі, можна дуже легко вибитись з графіка, заплутатись у файлах та довести себе до нервового зриву через ненормований робочий день. Тож організація робочого місцята формування адекватного графіку має стати першочерговим завданням. В ідеальному варіанті було б найкраще виділити під кабінет окрему кімнату. Якщо це неможливо зробити, можна оформити під цю ціль балкон, лоджію, гардеробну, комірку або навіть велику шафу.

Поради, наведені в попередньому розділі, якнайкраще підходять і для тих, хто працює вдома:

  • якісне світло (бажано більше денного);
  • стримані кольори, мінімум відволікаючих факторів;
  • зручний стіл та крісло;
  • проста і зрозуміла система зберігання речей (на відстані витягнутої руки мають лежати лише речі першої потреби).

Робоча зона– це місце, де знаходяться гаджети, спеціальні пристрої, документи, записки, чернетки та багато інших особистих речей працюючої людини. Важливо довести родині та близьким, що за цим столом не можна обідати, а кольорові маркери – не іграшки для дітей. Використовувати робочий стіл потрібно лише для робочих задач. Оптимальний варіант, щоб він використовувався лише однією людиною виключно для роботи. Тоді буде простіше підтримувати на ньому порядок.

Поради з організації робочого місця вдома

Люди, які перейшли на «домашній офіс» після тривалої роботи в офісі, можуть успішно використовувати звичну систему сортування документів та файлів. Однак для приватних підприємців та фрилансерів організація робочого місця та зберігання інформації може стати справжньою проблемою. Експерти кажуть, що не варто нехтувати загальноприйнятими правилами та намагатися «вигадати велосипед». Ефективніше за все працює картотечна система. Під неї можна підлаштувати домашні меблі з шухлядами або замовити спеціальну картотеку.

Практика показала, що для роботи вдома дуже добре підходять відкриті стелажі. Вони зручніші, ніж навісні полиці або шафи з дверима. Щоправда, речі на відкритому стелажі будуть покриватися пилом швидше. Тож прибирання стане забирати трохи більше часу.

Насамкінець варто привести статистичні дані. Робітники, які знають, що роботодавець піклується про їхні потреби, рідше замислюються про звільнення чи перехід до конкурентів. Їхня компанія здається їм на 30% більш привабливою, аніж інші аналогічні підприємства на ринку. Співробітники, яким подобаються умови праці, стають на 16% продуктивніші. Це має стати головним аргументом для тих, хто ще сумнівається, чи витрачати ресурси на робоче місце.

Схожі записи

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *