Корисні поради на кожен день


Професійні навички майбутнього: що розвивати

Професійні навички майбутнього що розвивати

Далекоглядність – одна з ключових рис успішної людини. Ті з нас, хто вміє помічати та розуміти нові тенденції, а також впроваджувати їх у свою роботу, найчастіше досягають значних результатів. Ця здатність була важливою завжди, і також високо цінується сьогодні. Ніколи не пізно покращити, розвинути чи модифікувати свої професійні навички, особливо для амбітної людини з далекосяжними планами. Цікаво, що вміння вчитися та адаптуватися до змін допомагає не лише керівникам та менеджерам. Його, безперечно, варто розвивати кожному.

Професійні навички майбутнього: що це і чому вони важливі

Професійні навички у широкому розумінні терміну – це спеціальні вміння, які дозволяють максимально ефективно реагувати на нові виклики. Внаслідок швидкого технологічного прогресу та нескінченних нововведень робоче середовище багатьох людей невпинно змінюється. Залишаючись на місці та не стежачи за інноваціями, люди поступово стають менш затребуваними у свої ніші. Вони втрачають контекст, перестають орієнтуватися у сучасних термінах та методах, вже не можуть підтримувати розмову з колегами «на рівних».

Не дивно, що сучасні керівники вважають за краще наймати людей, які впевнено почуваються у своїй професійній сфері. Їм потрібні кандидати націлені на майбутнє. Все частіше компанії самі організовують спеціальні освітні семінари та конференції, щоб надати своїм співробітникам доступ до новітніх розробок та знань.

Підсумувавши, можна скласти список аргументів «за» самоосвіту та освоєння нових навичок:

  • людина стане більш адаптивною;
  • вона зможе краще влитися у новий колектив у разі переведення чи підвищення;
  • з’явиться впевненість у своїй компетенції, що допоможе досягати нових професійних вершин;
  • співробітник стане більш цінним членом команди;
  • якщо доведеться міняти місце роботи, він матиме додаткову перевагу перед претендентами.

Якою б не була причина освоєння нової навички, цей стратегічний крок однозначно принесе лише користь.

Професійні навички: 12 найважливіших навичок майбутнього

Активне навчання

Людина, яка постійно навчається, слідкує за поточними запитами у своїй професії, завжди буде затребуваною. Це одне з ключових правил, яке дозволить при будь-якому «штормі» залишатися на плаву. Під активним навчанням потрібно розуміти комплекс заходів, які відповідають 3-м аспектам: глибоке занурення у матеріал, його засвоєння та можливість реалізації в професійній діяльності. Активне навчання дозволяє значно підвищити ефективність роботи, оскільки нові знання зазвичай актуальні і їх можна застосувати на місці. Це дозволить досягти результату та отримати унікальний досвід, який за необхідністю можна масштабувати. Такий підхід дозволить конкурувати навіть з тими, хто вже десятки років у професії.

Щоб отримати всю можливу користь з активного навчання, варто опанувати деякі додаткові вміння:

  • соціальна взаємодія – і приватному підприємцю, і учаснику колективу знадобиться навичка спілкування, співробітництва, вирішення конфліктів. Також варто приділити увагу набуттю соціального інтелекту;
  • візуальне навчання – активне використання зображень, діаграм, карт, графіків та таблиць значно прискорює процес її засвоювання;
  • навчання на слух – деякі люди набагато краще сприймають інформацію, подану у вигляді аудіофайлу. Якщо ви відноситеся до них, задійте цей спосіб. Також до цього пункту відноситься навчання, в ході якого учні слухають подкасти. Оскільки це один за найбільш затребуваних форматів подання інформації, в мережі можна знайти курси з подкастами у найрізноманітніших сферах. Сюди ж можна віднести усі відеокурси.

Окреме питання – де знайти час на активне навчання в умовах війни та тотальної зайнятості? Як зазначив у своїй промові автор всесвітньо відомої книжки «Хроніки Нарнії» Клайв Льюїс, «не варто чекати сприятливих умов, оскільки вони ніколи не настають». Виокремите 20-30 хвилин щоденно на навчання, відмовившись від гортання стрічки в соціальних мережах. Або слухайте подкасти в дорозі, під час прогулянки або виконання хатньої роботи.

Що стосується освітніх платформ, то найпоширеніші та заслуговуючи на увагу – це Udemy, LinkedIn Learning, Coursera та Prometheus.

Аналітичне мислення

Аналітичне мислення дозволяє людині розбивати інформацію на групи та сегменти, щоб легше було її інтерпретувати, оцінювати та робити висновки. Цей процес має відношення до дуже багатьох професій. Ваш професійний успіх може залежати від того, наскільки добре ви можете дослідити питання, критично мислити та оцінювати тенденції. Маючи розвинуте аналітичне мислення, люди можуть більш точно відстежувати тенденції в навколишньому середовищі, щоб прогнозувати зміни в різних системах.

Комплексне розв’язання проблем

Розв’язувати питання комплексно – це означає накопичувати дані, проводити їх ретельний аналіз та знаходити оптимальне рішення. Як частина ваших професійних навичок, це вміння допоможе швидко та ефективно справлятися з робочими ситуаціями. Багато процесів проходять не ізольовано, вони впливають один на одного на рівні великих та дрібних факторів.

Відмінним прикладом комплексного підходу до розв’язання проблем стає робота лікаря-терапевта. Перш ніж ставити діагноз він збирає цілу низку ключових даних та аналізує їх, не фокусуючись на кожному аналізі, а вивчаючи їх у комплексі. Подібні професійні навички можна виокремити в будь-якій професії.

Комунікація

Важко переоцінити важливість правильного та здорового спілкування. Воно є у будь-якій діяльності, незалежно від того, скільки людей зайнято у проєкті. Комунікація може бути усною та письмовою, у будь-якому випадку їй необхідно приділити увагу. Чим краще ви вмієте висловлювати думку, оцінювати стан співрозмовника, контекст, тим більш успішною буде комунікація. Це захистить вас та ваших колег (партнерів) від непорозуміння.

Особливо важливо навчитися успішній комунікації керівникам, оскільки їм потрібно вміти правильно поставити завдання, а потім адекватно перевірити його виконання.

Подумайте над тим, які саме професійні навички у сфері комунікації вам варто освоїти чи покращити: публічні виступи, особисте спілкування, активне слухання, опрацювання критичної інформації чи зауважень, вміння вести переговори.

Когнітивна гнучкість

Багатозадачність, адаптивність до незнайомих ситуацій та вміння швидко зорієнтуватися називають когнітивною гнучкістю. Щоб розвинути цю навичку, вам знадобиться спостережливість та здатність розуміти, як працюють системи.

Завдяки когнітивній гнучкості керівники зможуть охопити більший обсяг роботи та значно якісніше комунікувати з підлеглими та начальством, виконувати складні завдання та досягати поставлених цілей.

Людям, які працюють на себе, тим більше корисно вміти пам’ятати відразу кілька процесів, контролювати їхній поточний стан та вчасно адаптуватися до факторів, що змінюються.

Цифрова грамотність

Сьогодні без цієї навички обійтися неможливо. Деякі професії повністю побудовані на використанні цифрових технологій, інші торкаються їх у окремих етапах своєї діяльності. В останні десятиліття світ цифрових технологій розвивається вражаючими темпами, тож не варто ігнорувати цю сферу.

Цифровою грамотністю називають розуміння нюансів того, як працюють технології та медіаплатформи, а також уміння знаходити та передавати інформацію за їх допомогою. Ця навичка важлива кожній сучасній людині, вона стає величезною перевагою для претендента при пошуку роботи. Наймані співробітники, які вміють користуватися технологіями та цифровими інструментами, демонструють підвищену продуктивність, а отже, стають ціннішими для компанії.

Людям, які ведуть власний бізнес, також варто подбати про навичку цифрової грамотності. Їм доведеться презентувати себе онлайн та в соціальних мережах, тому потрібно вміти говорити мовою споживачів.

Емоційний інтелект

Фактично це цілий набір навичок, серед яких можуть бути як вроджені, так і набуті здібності. Емоційний інтелект дозволяє краще усвідомлювати та контролювати свої власні емоції, а також ідентифікувати стан інших людей.

Як було зазначено вище, будь-який робочий процес передбачає спілкування. Тому дуже важливо вміти екологічно комунікувати з колегами та підлеглими, керівником та клієнтами.

Розвиваючи емоційний інтелект, ви зможете:

  • стати ефективнішим командним гравцем;
  • краще розуміти колег, продуктивніше обмінюватися з ними ідеями та планами;
  • швидше та спокійніше розбиратися з конфліктами;
  • зменшити вплив стресових факторів;
  • створити спільне позитивний фон в робочому колективі.

Потрібно сказати, що ця навичка також дозволить вийти на новий рівень у вашій професійній діяльності. Чим краще ви спілкуєтеся, тим комфортніше з вами працювати, а це дуже приваблює професіоналів та фахівців. Ви зможете масштабувати вашу компанію, отримати підвищення чи збільшити потік клієнтів.

Лідерство

Для багатьох рекрутерів співробітник з лідерськими задатками стає справжнім успіхом. Компанії зазвичай дуже цінують таких людей і створюють їм умови підвищеної комфортності.

Говорячи про лідерські якості, мається на увазі сукупність таких рис як:

  • відповідальність;
  • ініціативність;
  • порядність;
  • організаційні навички;
  • тайм менеджмент.

Очевидно, що ці навички корисні не лише управлінцям, а й тим, хто працює під їх керівництвом. Ставши організованою та пунктуальною людиною, якій можна довірити важливі завдання, ви множите свої шанси на підвищення.

Міжособистісне спілкування

Ця навичка є частиною одного з попередніх пунктів «Комунікація», проте заслуговує на вужче трактування. Вміння знаходити спільну мову із будь-якими людьми значно спрощує весь трудовий процес. Вам буде легко стати «своїм» у тій чи іншій групі людей, якщо ви зможете використовувати активне слухання, співпереживання, вербальні та невербальні техніки, а також виявляти гнучкість залежно від ситуації.

Ініціативність

Ініціативність надає людям здатність розуміти, як саме можна знайти вихід з поточної ситуації. Також вона припускає, що людина зможе сама робити перші кроки, ставити питання та виявляти інтерес. Роботодавці, які зацікавлені у зростанні своєї компанії, навмисно шукають таких співробітників та заохочують їх до прояву ініціативи. Це сприятливо відбивається на всьому виробничому процесі, незалежно від цього, який товар чи послуги виробляє підприємство.

Завдяки творчому підходу та самоорганізованості ініціативні люди стають просто незамінними. Уміння спланувати свою роботу призводить до того, що їм у результаті доручають керівництво іншими співробітниками.

Для самозайнятого спеціаліста ініціативність означає більшу кількість замовлень та широке коло клієнтів. Також з ним охоче співпрацюють інші професіонали.

Креативність (творчий підхід)

Традиційно творчі здібності пов’язують із діяльністю художників чи музикантів, але насправді креативним може стати навіть айтішник. Творчі здібності виявляються в тому, що людина може генерувати новаторські ідеї та втілювати їх у реальність. Також це пошук нового способу дії чи незвичайного підходу – вміння подивитися на ситуацію свіжим поглядом.

Креативні люди можуть виконувати різну роботу, підвищуючи ефективність всього підприємства. Вважається, що творчі здібності надано не всім. Однак багато хто також визнає, що почали помічати за собою креативність, коли стали цілеспрямовано розвивати цю навичку.

Результатом творчої діяльності може стати мистецтво, наукова теорія, технологічний винахід чи навіть спосіб оптимізації будь-якої системи. Щоб розвинути у собі креативність, варто постаратися відкинути шаблони та постійно шукати нові перспективи, інші шляхи, покращені поєднання звичних компонентів.

Самоорганізація

Здатність самостійно організовувати свій робочий день – надзвичайно важлива навичка для будь-якого ефективного працівника. Керівники цінують, коли їх співробітник може сам відповідати за завершення завдання, а також здатний розібратися з поточними проблемами та завданнями.

Таким людям можуть надавати додаткову свободу дій, що сприятливо позначається як на їхній роботі, так й самооцінці. Натхненні довірою, вони виявляють винахідливість, їхня продуктивність зростає. За наявності амбіцій самоорганізованість допоможе досягти підвищення. Якщо ж ви хочете просто добре робити свою справу, ця навичка дозволить стати справжнім професіоналом.

Тренувати нові професійні навички можна самостійно, сьогодні є безліч платних та безплатних матеріалів. Також популярністю користуються різні тренінги та майстер-класи. Вони корисні ще й у тому сенсі, що дають можливість познайомитися з новими людьми, які мають ті самі цілі. Ще один спосіб – влаштуватися на роботу в компанію, яка проводить навчання і надає коучинг своїм співробітникам.

12 найважливіших навичок майбутнього
Схожі записи

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *